TAKOĞRAF Kayıtlarının saklanması şartı 01/01/2020 itibarıyla başlayacaktır.
Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin 40 Maddesinin 31nci fıkrasında belirtilen
Sayısal takograf kayıtlarının İşletmeler tarafından dijital ortamda saklanması
şartı. 01.Ocak 2020 Tarihi itibarıyla resmen başlayacaktır.
İşletmelerin Otobüslerinde bulunan Dijital takoğraf kayıtlarını 3 er aylık
dönemlerde TOBB ve Ticaret odaları vasıtasıyla dağıtılan işletme kartı ve
TAKOGRAF VERİ İNDİRME kayıt cihazıyla indirerek bu bilgileri elektronik ortamda
arşivinde saklamak zorundadır.
UDHB Karayolları 8. Bölge Müdürlüğü ve TOBB Müşterek tarafından hayat
geçirilen ve şu anda test aşamasında olan
“STATUM Sayısal Takograf Araştırma ve Uygulama Merkezi “ https://staum.tobb.org.tr/ Adresi üzerinden
bakanlığın veri tabanına bu bilgileri gönderecektir.
Aynı sistem üzerinden araç şoförleri de kendi taşıt kartlarıyla 28 günlük
çalışma ve mesai, istirahat verilerini Gümrük kapıları, Otogarlar, dinlenme
tesisleri, ve Otoyollar üzerinde kurulacak kıosk lar vasıtasıyla sürücü
kartlarıyla 1 dakika içinde yükleyebileceklerdir.
İlk bin adet KİOSK İmalatı ve teslimi yapılmış bakanlık tarafından montaj
çalışmalarına başlanmış bulunulmaktadır.
Bu konuda İşletmelerin sisteme bilgi gönderme zorunluluğu Ulaştırma ve Altyapı
Bakanlığı; Karayolları 8. Bölge Müdürlüğü tarafından ayrıca
bildirilecektir.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından Yetki Belgesi Almış Tüzel Kişi Firmaların KEP Adresi Zorunluluğu Hakkında
Bilindiği üzere 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu ve bu kanuna istinaden çıkartılmış olan Karayolu Taşıma Yönetmeliği ile Karayolu ile yapılan eşya, yolcu ve yük taşımacılığı ile standartlar belirlenmiş ve yetki belgesi alma vb. diğer yeterlilikler getirilmiştir.
Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin 13 maddesinde yetki belgesi almak ve yenilemek için gerekli şartlar belirlenmiştir. Söz konusu şartlardan biri de Tüzel kişi firmaların KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) adresinin bulunması şartıdır. Söz konusu şart Yönetmeliğin Geçici 2 maddesinin 1/b bendine göre 31/12/2019 tarihine kadar uygulanmayacaktır. Yürürlükteki mevzuat hükümlerine göre 01/01/2020 tarihi itibariyle KEP adresi zorunluluğu başlayacak olup karayolu ile taşımacılık faaliyetinde bulunmak üzere Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından yetki belgesi almış tüm tüzel kişi firmaların KEP adreslerinin bulunması şarttır.
KEP adresi olan firmaların KEP adreslerini yetki belgesi aldıkları birime bildirmeleri, KEP adresi olmayan firmaların ise KEP adresi temin edip daha sonra yetki belgesi aldıkları birime bildirmeleri gerekmektedir.
KARAYOLU TAŞIMA YÖNETMELİĞİ
Sorumluluk, Yükümlülük ve Haklar
Yetki belgesi sahiplerinin ortak yükümlülükleri
MADDE 40 – (1)
Acenteler ve taşıma işleri komisyoncuları; bu sıfatla yapmış oldukları faaliyet
ve işlemlerden, taşımacılar ile müştereken ve müteselsilen sorumludurlar.
(31) Yetki belgesi sahipleri, sayısal takograf kullanılması zorunlu olan ve
yetki belgesi eki taşıt belgesinde kayıtlı bulunan taşıtları için sayısal
takograf ünitelerindeki verileri, taşıtların trafiğe çıktığı tarihten itibaren
üçer aylık dönemler halinde elektronik ortamda arşivlemek ve bu veriyi ayda bir
defa Bakanlıkça belirlenen kart verme otoritesine göndermek zorundadır. Bu
fıkraya uymayan yetki belgesi sahiplerine her taşıt için 2 uyarma verilir.
(32) Yetki belgesi sahipleri, faaliyetleriyle ilgili olarak Bakanlıkça yayımlanan düzenleyici işlemlere uymakla yükümlüdürler. Bu fıkraya uymayan yetki belgesi sahiplerine 10 uyarma verilir.
NOT:
Şirketler şirket kartı alma zorunluluğu vardır.
Şahıs işletmeleri şirket kartı almak zorundadırlar.
U-ETDS Nedir?
Ulaştırma Elektronik Takip ve Denetim Sistemi (U-ETDS), ilk olarak 08.01.2018 tarih ve 30295 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Karayolu Taşıma Yönetmeliği (KTY) ile tanımlanmıştır.
U-ETDS'nin Faydaları Nelerdir?
U-ETDS Bilgi Gönderimi Nasıl Yapılır?
U-ETDS Yolcu Taşımacılığı Nedir?
A. Tarifeli Yolcu Taşımaları İçin U-ETDS
Terminal İşletmecileri İçin U-ETDS Nedir?
Oda Yetkilileri:
Erdal Genç - Oda Sicil Memuru / Tel: 0424 218 3500 - 1129
Nevruz KESİCİ - Oda Sicil Memuru /Tel: 424 218 3500 -1132
Ahmet ALTUNGÖK - İdari İşler Müdürü /Tel: 424 218 3500 - 1131